همشهری آنلاین: رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح ایران کد به سوالات خبرنگاران در خصوص طرح ربودن وی و واکنش‌ها به این خبر پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمدی‌نژاد در پاسخی به پرسشی درباره داستان ناامنی‌های عراق و نقشه ربوده شدن و ترور وی، گفت: اجازه دهید به وقتش داستان را عنوان می‌کنم، ولی باید به تبعات آن نگاه کنیم.»

رئیس جمهور افزود: بالاخره بنده مطلبی را مطرح کردم که طرف اصلی که دولت آمریکا بود و نمی‌توانست هیچ پاسخی در این خصوص دهد، وارد چرای آن نمی‌شوم، چون چرای آن روشن است.آمریکا نمی‌توانست این مساله را تکذیب کند و تکذیب هم نکرد.

وی افزود: از این به بعد هم اگر حرفی بزند معلوم است این حرف از کجا بوده است و این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد که خبری راجع به عمل دولت آمریکا دادیم و برخی در عراق آن را تکذیب کردند که هیچ ارتباطی با آن‌ها نداشت. حرف ما هم به سمت آنها نبود به سمت بخشی از دولت آمریکا بود.»

رئیس‌جمهور افزود: اما بسیار خنده‌دار است که برخی در داخل کشور شروع به تکذیب کردند برای من جالب بود این‌ها به نمایندگی از چه کسی تکذیب کردند و چه چیزی را تکذیب کردند و چرا این‌ها تکذیب کردند ارتباط این مساله با آن‌ها چیست؟

وی گفت:«به نظر من خیلی ناشی‌گری کردند، این‌ها دلشان برای چه کسی می‌سوزد؟ در سفر نخست‌وزیر عراق به ایران نیز عنوان کردم و گفتم اگر ماجرا تکذیب شود با جزئیات آن را منتشر خواهم کرد که بعد از آن اتفاقات دیگری در دنیا می‌افتد و آن‌ها نتوانستند تکذیب کنند؛ اما در داخل گویی عده‌ای سخنگوی دولت آمریکا هستند و در این زمینه شروع به دادستان‌سرایی و مقاله‌نویسی کردند و شروع کردند به شواهد آوردن و آن را تکذیب کردن. واقعا این یک سوال جدی است که اگر پاسخ داده شود خیلی از مبهمات درگیری‌های سیاسی مصنوعی در داخل کشور روشن می‌شود.

وی خطاب به تکذیب‌کنندگان گفت: شما چه کاره‌اید این وسط؟ مگر به شما آسیبی رسیده است که دفاع می‌کنید؟

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: البته یک تحلیل سیاسی این است که وقتی خودشان نمی‌توانند و می‌دانند چه کرده‌اند،‌ افراد حاشیه‌ای خود را وارد صحنه می‌کنند و از زبان آن‌ها می‌خواهند موضوع را لوث کنند که البته لوث نمی‌شود خودشان هم می‌دانند موضوع چیست و آثارش را نیز خودشان می‌دانند چه هست.

وی در پایان گفت: باعث تاسف هم هست که برخی مجانی این کارها را می‌کنند و اینگونه سراسیمه شدن جای سوال جدی است.

کد خبر 56142

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز